POPIS DIJAGNOZA KOJE SE LIJEČE EHF-AKUPUNKTUROM  


APARATI


VJEŽBE DISANJA 


PET TIBETANACA 


 

 

 
 

 

VJEŽBE DISANJA

Temelj ljudskog života je dah. Disanje je jednostavna, automatska funkcija. Dišemo od trenutka rođenja i kada prestanemo disati, umiremo. To je vrlo jednostavno.
Disanje je najosnovniji oblik hranjenja. Kada udišemo, dobivamo smjesu plinova, pogotovo kisika, koji je potreban da nahrani naše stanice. Također dobivamo nevidljivi oblik energije zvan prana. Kao što kisik hrani naše stanice, tako prana hrani ljudski energetski sustav te se može preusmjeravati da ga gradi, čisti i jača.
Zapisano je u nekim yoga tekstovima da kada upravljate svojim disanjem, upravljate svojom sudbinom. Ovo,naravno, može zvučati preuveličano, ali istina je: kada upravljate svojim dahom, dobivate vrhunsku kontrolu nad svojim tijelom i duhom.
Kada vježbate disanje, činite to pažljivo, polagano, prema uputama. Na početku nemojte vježbati pojačano, počinjući s velikim intenzitetom i radeći više nego je preporučeno jer možete sebe ozlijediti prekomjernim vježbama disanja. Jednostavno kazano, osnovne vježbe disanja mogu biti iznimno snažne.
Disanje je kompletna yoga za sebe. Prikazat će se samo dvije metode: prva je normalno disanje, a druga je dugo, duboko disanje. Vježbajte disanje na prazan želudac da izbjegnete mučninu i grčeve, te da dopustite energiji da slobodno kruži kroz cijelo vaše tijelo.

Normalno disanje

Sjednite u udoban položaj, može i sa prekriženim nogama. Držite kralježnicu ispravljenu, sjedeći visoko i uspravljeno koliko je moguće. Opustite ramena i prsa. Stavite dlan na trbuh da možete osjetiti što se dešava tijekom vježbe. Poslije, kad se uvježbate, to više neće biti potrebno.
Lagano udahnite kroz nos, puštajući svoj trbuh da se napuni i proširi sa udahom. Izdahnite kroz nos ili usta, opuštajući trbuh. Tijekom vježbe, vaša pluća se uopće ne miču. Ovo disanje je slično punjenu balona – kako udišete kroz nos, vaš trbuh se širi. Kako izdišete, on splašnjava.
Iako ovo zvuči jednostavno, vrlo je važno da počnete vježbanje disanja, pa ponavljajte ovu vježbu iznova. Vježbajte lagano, nježno disanje oko dvije minute.
Kroz ovu vježbu možda shvatite da ste do sada drugačije, nepravilno disali. Ustrajite u tome da to promijenite s ovakvim načinom disanja.
Vrlo je važno da udišete kroz nos kadgod je to moguće. Izdah može biti ili kroz nos ili usta.

Dugo, duboko disanje

Slično je normalnom disanju, osim što je dublje. Za vježbanje ovakvog disanja, sjednite u udoban položaj i stavite jedan dlan na trbuh, a drugi na sredinu prsa. Položaj ruku je da se pravilno naučite vježbi, a ne za redovnu vježbu.
Kada udahnete kroz nos, svojim dahom napunite trbuh kao i u normalnom disanju, ali ovaj put nastavite udisati sve dok se Vaša pluća potpuno napune i prsa maksimalno napušu. Tada blago izdahnite ili kroz nos ili kroz usta.
Važno je da vježbate ovo disanje dok ga ne počnete izvoditi pravilno bez napora. Vježbajte ga nekoliko minuta dnevno.
Svaki put kad se trebate osloboditi stresa (osim poslije obilnog obroka), sjednite udobno i dišite duboko i polako, uzimajući dah duboko u sebe i puštajući ga da ode lagano ravnomjerno iz vas. Ovaj čin bukvalno ispire sve napetosti iz tijela i ostavlja vas mirne, relaksirane i vitalne.

Treće disanje

Stanite uspravno, skupljenih nogu, ruke su na kukovima. Udahnite dugi, duboki udah, udišući kroz nos. Izdahnite kroz usta, usana skupljenih u slovo «O». Ponovite dva puta iza svake vježbe «Pet Tibetanaca».


 
Izrada web stranica by web dizajn studio & hosting Tatjana